برگزاری همایش دانشگاه بدون دخانیات

 

 

 

(همایش دانشگاه بدون دخانیات) به مناسبت بزرگداشت روز جهانی بدون دخانیات مصادف با 10 خرداد(31 مه) توسط جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان، دبیر کل جهانی مبارزه با دخانیات به افزایش استعمال دخانیات در افراد بالای 18 سال هشدار داد و گفت: مصرف سیگار در ایران به طور متوسط 60 میلیارد نخ در سال است که بیش از 60 هزار میلیارد تومان سالانه هزینه درمان بیماری های مرتبط با بخش سلامت می شود.

همچنین محمدرضا مسجدی در همایش ( دانشگاه بدون دخانیات) گفت:

تقریبا 30 هزار مرگ در سال ناشی از مصرف و مواجه با دود دخانیات برآورد شده است.

این فوق تخصص ریه بیان کرد: که افراد مشهور و معروف در گسترش فرهنگ سلامت نقش بسزایی دارند.

وی افزود: سیگار کشیدن در فیلم های سینمایی و سریال های نمایش خانگی بسیار برجسته و پررنگ می باشد که این امر ناخودآگاه کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر محیط اطراف خود به ویژه شخصیت هایی که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند می کند و باعث الگوبرداری جوانان و نوجوانان از این شخصیت ها می شوند.

به گفته محمدرضا مسجدی فوق تخصص ریه تبلیغات مواد دخانی در قانون جامعه کنترل دخانیات ممنوع است که در این اواخر جوانان ما به طور غیر مستقیم مورد هدف شرکت های چند ملیتی تبلیغ کننده های دخانیات قرار گرفته اند.

مدیر دفتر بیماری های غیرواگیر و سلامت روان سازمان بهداشت جهانی سیگار را دروازه شروع مصرف مواد مخدر دانست و تاکید کرد تبلیغ دخانیات در هر فضایی خلاف قانون است.

دکتر رنجبر در ( همایش دانشگاه بدون دخانیات) گفت:

روند استعمال دخانیات در نوجوانان و جوانان افزایشی است. در فاصله پنج ساله سال 1395 تا 1400 شیوع استعمال دخانیات در گروه سنی 18 تا 35 سال 88 درصد در خانم ها و 19 درصد در آقایان افزایش یافته است.

همچنین مدیر دفتر بیماری های غیرواگیر و سلامت روان سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع مصرف دخانیات در کشور هشدار داد و عنوان کرد : بررسی های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد اگر روند فعلی ادامه داشته باشد، ایران یکی از 3 کشوری خواهد بود که بیشترین شیوع استعمال دخانیات را در دنیا خواهد داشت.

 

همایش ( دانشگاه بدون دخانیات) توسط جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و خانه اندیشمندان علوم انسانی با همکاری دستگاه های اجرایی و قانون گذار دخیل در امر پیشگیری از دخانیات در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی در تاریخ 7 خردادماه 1402از ساعت 8 الی 12 برگزار گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب