وضعیت سرطان ها در ۲۰ سال آینده در ایران

دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و نایب رییس کمیته ملی مدیریت سرطان وزارت بهداشت :

چنانچه با روند فعلی پیش رویم، پیش بینی می شود که میزان سرطان ها در ایران در ۲۰ سال آینده نسبت به سایر کشورها افزایش بیشتری داشته باشد و این موضوع به افزایش طول عمر ایرانیان، شیوه غلط زندگی، چاقی، آلودگی های محیطی و عادات نادرست مربوط است.

وی با بیان اینکه امید به زندگی ایرانیان نسبت به متوسط جهانی بیشتر است، گفت: در سال ۲۰۱۷ امید به زندگی در دنیا ۷۲ و در ایران ۷۶ سال بوده است. البته جمعیت بالای ۶۵ سال در ایران سالانه افزایش پیدا کرده و به همین دلیل، میزان سرطان ها نیز افزایش داشته است. 


 
۸۰ درصد ایرانیان ورزش نمی کنند


ملک زاده، عدم مصرف میوه در پنج وعده، عدم تحرک بدنی کافی، افزایش وزن، کلسترول بالا، مصرف تریاک و سیگار را از جمله عواملی عنوان کرد که به شیوه زندگی غلط در ایرانیان دامن می زند و افزود: ۸۰ درصد ایرانیان ورزش نمی کنند، ۷۰ درصد ایرانیان اضافه وزن دارند و ۵۵ درصد ایرانیان ۵۰ سال به بالا، به کلسترول بالای خون مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از ایرانیان ۴۰ سال به بالا به نوعی، تریاک مصرف می کنند، ادامه داد: مصرف تریاک عادت دیگری است که مخصوص ایرانیان است و متاسفانه ایرانیان بیشترین مصرف کنندگان تریاک در دنیا هستند. تریاک یکی از عوامل مهم سرطان زاست و سرطان زایی آن از سیگار بیشتر است. مصرف قلیان نیز عامل سرطان زای دیگری است که حتی دامن گیر زنان ایرانی نیز شده است./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب