درمان انواع سرطان با مهندسی سلول‌های بنیادین در آینده نزدیک

 

دبیر ستاد توسعه و فناوری سلول‌های بنیادین گفت: سعی داریم با توسعه، شناخت و مهندسی سلول‌های بنیادی راهی برای درمان سرطان بیابیم که این امر کاری شدنی است و همت می‌خواهد.

 

امیرعلی حمیدیه  در کنگره بین‌المللی جنبه‌های نوین زیست‌شناسی کاربردی که به همت دانشکده علوم زیستی در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: باید برای شاخه‌های منشعب زیست‌شناسی فکری کرده و راه‌های نوین برای مشکلات حوزه درمان پیدا کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت سلول‌های بافتی، اظهار داشت: طبق آخرین نسخه‌های علمی موجود در دنیا، بسیاری از بیماری‌ها با استفاده از سلول‌ها بنیادی درمان می‌شوند و این مسئله امری شدنی است و همت جامعه علمی و نخبگان حوزه پزشکی را نیاز دارد.

 

دبیر ستاد توسعه و فناوری سلول‌های بنیادین ادامه داد: یکی از مشاغل پرطرفدار کشور ما نیز بهره‌گیری از مهندسی بافت‌های فرسوده است که می‌تواند کمک شایانی به حفظ سلامت جامعه کند.

به گفته حمیدیه، در سال آینده شاهد تغییر سیاست‌های بیمارستانی و پزشکی خواهیم بود، چراکه افراد متخصص در این مراکز به‌کارگیری خواهند شد و از ایده‌های نو استقبال خواهیم کرد.

 

وی اضافه کرد : بیماری‌های مختلفی از جمله پارکینسون، بیماری‌های قلبی و بیماری،  بیماری‌های ژنتیکی که صعب‌العلاج نامیده می‌شوند توسط علم مهندسی بافت و پیشرفت تکنولوژی در آینده نه‌ چندان دور درمان و یا کنترل خواهند شد.

دبیر ستاد توسعه و فناوری سلول‌های بنیادین، پیوند اعضای بدن را محدود خواند و اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته برای تقویت این موضوع اقدام به ساخت ارگان‌های مختلف انسان در بدن حیوانات کرده‌اند.

 

حمیدیه با اشاره به لزوم و اهمیت کمک دانشگاه‌ها برای تقویت علم، خاطرنشان کرد: سعی داریم انواع سرطان را با سلول درمانی و ایمنی سلول برطرف کرده و سلامت را به افراد جامعه و بیماران هدیه دهیم.

فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب