افزایش تحریم‌های آمریکا تأثیری بر تأمین دارو و تجهیزات پزشکی ندارد

 

 

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش تحریم‌های آمریکا علیه کشور ما، گفت: در شرایط پیش‌روی کشور و افزایش تحریم‌های آمریکا هیچ‌گونه تأثیری در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی ندارد و تمامی تمهیدات موردنیاز در کشور پیش‌بینی‌ شده است.

 

محمدهادی ایازی در همایش تقدیر از خیرین حوزه سلامت شهرستان سبزوار با اشاره به افزایش تحریم‌ها علیه کشور، گفت: در شرایط پیش‌روی کشور، افزایش تحریم‌های آمریکا هیچ‌گونه تأثیری در حوزه سلامت ندارد.

وی افزود: دشمن تحریم و مشکلات اقتصادی برای کشور ایجاد می‌کند، اما برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی وجود ندارد و تمامی تمهیدات موردنیاز در کشور پیش‌بینی‌ شده است.

 

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امروز بیماران درد و رنج‌های زیادی دارند و اما نباید به‌ هیچ‌ عنوان درد و دغدغه تأمین دارو را داشته باشند.

 

ایازی با بیان اینکه امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیازمند مشارکت مردم و تمامی دستگاه‌های اجرایی است، بیان کرد: اگر مردم به‌ صورت گسترده در حوزه سلامت مشارکت نداشته باشند، گسترش بیماری، افزایش هزینه‌های درمانی را به دنبال دارد و با تحقق سیاست اجتماعی شدن و مشارکت‌های مردمی باید بیماری‌ها در سطح کشور نسبت به گذشته کاهش یابد.

 

وی با بیان اینکه اجتماعی شدن سلامت در جامعه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کنونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، تصریح کرد: برای تحقق هدف اجتماعی شدن سلامت مردم باید بیشتر از گذشته در این خصوص مشارکت داشته باشند.

 

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: متولی سلامت در جامعه تنها مدیریت نظام سلامت نیست، بلکه دستگاه‌های اجرایی دیگر در موضوع تأمین سلامت جامعه نقش مهمی دارند و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی یکی‌دیگر از شاخص‌های ضروری تأمین سلامت در جامعه است.

 

ایازی افزود: حدود 35 سال گذشته شبکه بهداشت در سیستم کشور پیاده‌سازی شده، اما از نگاه اجتماعی این موضوع مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: مشارکت مردم در موضوع سلامت در سال‌های گذشته مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته و اکنون با توجه به شرایط پیشرو اجتماعی شدن موضوع سلامت اهمیت بیشتری دارد.

 

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر ضرورت ایجاد سازوکارهای اجتماعی شدن سلامت در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر بخشی زیادی از عوامل مرگ و میر در کشور بیماری‌های قلبی و عروقی است که با گسترش سبک زندگی صحیح از بسیاری از این بیماری‌ها در کشور جلوگیری می‌کند.

 

ایازی تشریح کرد: حدود 5 میلیون نفر بیمار دیابتی در کشور وجود دارد و همچنین بیش از پنج میلیون نفر دیگر از جمعیت کشور در آستانه بیماری دیابت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: حدود 50 درصد افرادی که دارای دیابت هستند از نوع بیماری خودآگاهی ندارند و با گذشت زمان بیماری فرد بیشتر از گذشته گسترش می‌یابد.

 

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اگر به مردم آموزش داده شود که چکاب حداقلی انجام دهند از گسترش بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامت انسان جلوگیری می‌شود.

ایازی با تأکید بر ضرورت افزایش سلامت مردم جامعه، گفت: فرهنگ سلامت یکی از موضوعات مهم در شورای فرهنگ عمومی است و در این شورا باید موضوعات سلامت اجتماعی مردم مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

وی همچنین از تهیه و تدوین سند فرهنگ سلامت مردم در کشور خبر داد و گفت: با این سند تمامی دستگاه‌های درگیر فرهنگ سلامت اجتماعی مردم شوند.

وبدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب