تاثیر امگا ۳ موجود در ماهی در پیشگیری از سرطان سینه

 


تحقیقات نشان داده، نوع خاصی از امگا ۳ که در ماهی وجود دارد بیشترین تاثیر را در پیشگیری از بروز سرطان سینه دارد. محققان دانشگاه Guelph در کانادا متوجه شده اند که امگا ۳ موجود در روغن ماهی ۸ برابر امگا سه ای که در منابع گیاهی هست می‌تواند از بروز انواع مهاجم سرطان سینه پیشگیری کنند.

 

 

محققان میگویند دو نوع اسید چرب امگا سه در روغن ماهی هست. اولی eicosapentaenoic acid یا EPA و دومی docosahexaenoic acid یا DHA است. سومین اسید چرب که در روغن های گیاهی وجود دارد a-linolenic acid یا ALA است که بیشتر در روغن سویا و کانولا پیدا می‌شود.

 

 

براساس این گزارش، محققان در یک مطالعه بر روی موش ها تاثیر هر کدام از این اسیدهای چرب در پیشگیری از سرطان سینه را مورد بررسی قرار دادند. آنها تعدادی موش را از قبل از تولد در معرض اسیدهای چرب قرار دادند. به تعدادی از آنها اسیدهای چرب با منشا گیاهی و به تعدادی

دیگر اسیدهای چرب ماهی دادند. بررسی آنها نشان داد که تاثیر روغن ماهی در پیشگیری و حتی درمان سرطان سینه ۸ برابر روغن مایع با منشا گیاهی است.

 

 

محققان می‌گویند امگا ۳ موجود در ماهی می‌تواند ژن هایی را فعال کند که با کمک به سیستم ایمنی بدن رشد تومورهای بدخیم سینه را مهار می‌کنند. آنها می‌گویند مصرف دو تا سه بار در هفته ماهی های چرب مانند سالمون و تن می‌تواند به خانم ها در پیشگیری از سرطان سینه کمک کند.

Journal of Nutritional Biochemistry

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب