شبکه ایرانیان متخصص سرطان در اروپا تشکیل می‌شود

 

نشست سه جانبه ای با حضور روسای پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، بنیاد فرهیختگان ایرانی در اروپا و رایزنی علمی و فنآوری جمهوری اسلامی در اروپا، در شهر بروکسل، به میزبانی جناب آقای دکتر قربانی اصل، رایزن محترم علمی و فناوری ایران در اروپا برگزار شد.

در این نشست ابتدا، دکتر کیوان مجید زاده، رییس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی)مرکز تحقیقات سرطان(، ضمن تشریح وضعیت سرطان و تحقیقات و درمان آن در کشور، مشکلات، توانمندیها و پیشرفتهای محققین و متخصصین ایرانی را به طور مبسوط بیان نمودند.

 ایشان همچنین در خصوص پروژه های مشترک پژوهشکده معتمد(مرکز تحقیقات سرطان) با مراکز معتبر اروپایی خصوصا با دانشگاههای آمستردام، لایدن و آیندهون هلند و نیز عضویت این پژوهشکده در کنسرسیوم جهانی ژنتیک سرطان پستان، گزارش جامعی را ارایه دادند.

سپس دکتر رامین صرامی فروشانی، رییس بنیاد فرهیختگان ایرانی در اروپا(آیسفا) ضمن تشریح توانمندیهای فنی موجود در اروپا، بر اهمیت استفاده از ظرفیت ارزشمند متخصصین ایرانی مقیم اروپا در این خصوص تاکید نمودند.

 رییس آیسفا افزود: با پشتیبانی مستمر و موثر رایزنی علمی در اروپا، شبکه های حرفه ای  وتخصصی نخبگان و فرهیختگان ایرانی در علوم و فن آوریهای مختلف توسط  ایسفا در حال شکل گیری است که یقینا در حمایت علمی و فنآوری کشورمان‌ مثمر ثمر بوده و زمینه به فعالیت رساندن و استفاده از پتانسیل بالقوه نخبگان ایرانی مقیم خارج را بیش از پیش فراهم خواهد آورد.

در ادامه دکتر قادر قربانی اصل، رایزن علمی و فناوری ایران در اروپا ضمن تاکید بر سیاست رایزنی بر گسترش و حمایت از شبکه های متخصصین ایرانی در اروپا بیان نمودند که برنامه ریزی اجرائی برای تشکیل شبکه متخصصین ایرانی سرطان مستقر در اروپا توسط آیسفا و انستیتو معتمد صورت گیرد و رایزنی علمی و فناوری در اروپا نیز حمایت های لازم را در این خصوص بعمل آورد.

 در راستای این پیشنهاد، مقرر گردید که شبکه ای متناظر از متخصصان داخلی توسط پژوهشکده معتمد در داخل کشور نیز شکل گرفته و با تبین و ایجاد یک مکانیسم پویا با حمایت رایزنی علمی و فناوری، ارتباط بین این دو شبکه تقویت شود و زمینه همکاریهای بیش از پیش متخصصین سرطان در داخل و خارج از کشور فراهم گردد تا انشالله تحقیقات و پروتکلهای درمانی در خصوص این بیماری را بهبود و ارتقا بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب