3 میلیارد دلار هزینه سالانه درمان سرطان در ایران

محمد رضا قوامی نصیری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه نخستین همایش بین المللی کلینیکال انکولوژی 3 میلیارد دلار هزینه سالانه درمان سرطان در ایرانافزود: این همایش به بهینه سازی روش های درمان و هزینه های درمانی سرطان می پردازد.

وی گفت: خوشبختانه مسئولان وزارت بهداشت و درمان و ریاست بیمه سلامت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص بهینه سازی درمان سرطان نظر مساعدی دارند و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

قوامی نصیری افزود: هزینه های درمان سرطان بسیار بالاست و براساس برآوردهای انجام شده، سالانه 3 میلیارد دلار برای درمان سرطان در ایران هزینه می شود.

وی با بیان اینکه باید تمهیدات جدی برای پیشگیری از سرطان با استفاده از درمان های به روز و درمان های تسکینی به کار گرفته شود، گفت: اکثر سرطان ها درمانی پرهزینه دارند و بسته به نوع و شروع سرطان، درمان ها متفاوت است.

رئیس انجمن انکولوژی افزود: شیوع سرطان در سال های اخیر هزینه های زیاد به کشور تحمیل کرده اما کیفیت رسیدگی به بیماران سرطانی در سال های اخیر افزایش یافته است.

قوامی نصیری گفت: پیشگیری از سرطان و تشخیص زودهنگام آن، از جمله برنامه های متخصصین و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای کاهش هزینه های این بیماری است.

وی افزود: سیگار و دخانیات از جمله عوامل پرخطر در بروز سرطان در کشور ما است و احتمال بروز سرطان را 40 درصد افزایش می دهد همچنین آلودگی هوا نیز در بروز سرطان ها اثر مستقیم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب