کاهش خطر ابتلا به عوارض ریوی ناشی از ویروس کرونا از طریق ترک سیگار

مرکز تحقیقات آموزش و کنترل دخانیات دانشگاه کالیفرنیا:
توقف استفاده از انواع دخانیات و اجتناب از دود دست دوم آن باید در لیست اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به کرونا قرار گیرد
تحلیل مرگ‌های ناشی از کرونا در چین نشان می‌دهد که تعداد مردان فوت‌شده بیشتر از زنان است. آنچه که با این واقعیت ارتباط داد این است که مردان چینی بیشتر از زنان سیگار مصرف می‌کنند. در میان بیماران چینی که مبتلا به کووید 19 هستند، التهاب ریه تشخیص داده شده است. در میان افراد سیگاری پیشرفت بیماری (از جمله پیشروی به سمت مرگ) 14 برابر افرادی است که سیگار نمی‌کشند. این عامل قوی‌ترین عامل خطر در بین موارد آزمایش شده ‌است.
ریه‌های یک فرد سیگاری اگر در معرض آنفولانزا یا سایر عفونت‌ها قرار بگیرد، آسیب جدیتری خواهد دید.‌ مصرف سیگار در افرادی که دارای عفونت شدید، مشکلات غیرتنفسی (عفونت‌های خونی) یا ترومای آشکار هستند، باعث پیشرفت زیاد مشکلات تنفسی می‌شود. افرادی که حتی در پایین‌ترین سطح، در معرض دود دست دوم هستند،‌ با خطر قابل توجهی از نارسایی حاد تنفسی مواجه خواهند شد.
خلاصه‌ای از شواهد اخیر درباره تاثیرات تنفسی خاصه سیگارهای الکترونیکی، نشان داده است که این سیگارها به چندین روش می‌توانند توانایی ریه‌ها برای مقابله با عفونت را مختل کنند.
تأثیرات بر ایمنی
گزارش مشکلات تنفسی مصرف‌کنندگان سیگارهای الکترونیکی نشان می‌دهد این افراد دچار حساسیت بالا و یا تاخیر در بهبود عفونت‌های تنفسی هستند. در معرض دود دست دوم بودن ممکن است توانایی‌های ذاتی مهم سیستم ایمنی را سرکوب کند. نمونه‌برداری از خراش بینی افراد غیرسیگاری، سیگاری‌ها و افرادی که مصرف‌کننده سیگارهای الکترونیکی هستند نشان‌دهنده سرکوب سیستم ایمنی در سطوح ژن مصرف‌کنندگان است. همچنین عملکرد گلبول‌های سفید در مصرف‌کنندگان سیگارهای الکترونیکی مختل می‌شود و میزان ابتلا به علائم مزمن برونشیت افزایش می‌یابد.
مطالعات بر روی حیوانات منجر به تقویت و کمک به توضیح این اثرات انسانی می‌شود: دو هفته قرار گرفتن در معرض ذرات سیگار الکترونیکی در موش‌ها، کاهش بقا و افزایش بیماری همراه با ذات‌الریه استرپتوکوک یا آنفولانزا که دو دلیل اصلی التهاب ریه در انسان هستند را موجب شد. علی رغم اینکه به مطالعات بیشتری نیاز است، اما داده‌های حیوانات نشان می‌دهند که ذرات سیگار منجر به افزایش حساسیت به عفونت می‌شود.
نتایج این تحقیقات گواه آن است که تمامی سازمان‌های سلامت و افرادی که فراخوانده شدند تا به مردم آموزش دهند چطور می‌توان خطر ابتلا به عوارض جدی ناشی از کووید19را کاهش داد، باید توقف استفاده از سیگار، سیگارهای الکترونیکی و جلوگیری از مواجهه با دود دست دوم را به لیست اقدامات پیشگیرانه خود بیافزایند.
این مسئله می‌تواند فرصت خوبی برای شهرها، کارفرمایان خصوصی و حتی خانواده‌ها باشد، تا قوانین و سیاست‌های فضای بدون دخانیات را تقویت کنند و از افراد غیر سیگاری در برابر دود دست دوم محافظت کرده و محیطی ایجاد کنند که به ترک افراد سیگاری کمک می‌کند.
منبع: مرکز تحقیقات، آموزش و کنترل دخانیات دانشگاه کالیفرنیا،‌ سانفرانسیسکو
https://tobacco.ucsf.edu/reduce-your-risk-serious-lung-disease-caused-corona-virus-quitting-smoking-and-vaping

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب