مرکز گیاهان دارویی ضد سرطان در سرعین ایجاد می شود

 

سرپرست فرمانداری سرعین گفت: بزرگترین مرکز گیاهان دارویی ضد سرطان به صورت گلخانه ای در این شهر راه اندازی می شود.

حسن حسن پور روز چهارشنبه در بازدید از طرح بزرگ گلخانه ای گیاهان دارویی ضد سرطان افزود: این طرح با 15 درصد پیشرفت فیزیکی به عنوان اولین مرکز کاشت گیاهان دارویی ضد سرطان در استان در حال ساخت است.

 

وی با بیان اینکه این طرح توسط بانوی کارآفرین خانم قهرمانی در حال ساخت است، افزود: برای شروع کار 25 نفر اشتغالزایی شده و تا زمان تکمیل این طرح 100 نفر در آن جذب خواهند شد.

حسن پور افزود: محصولات گیاهان دارویی ضد سرطان با احداث مرکز پزشکی توسط این بانوی کارآفرین در همین مرکز به صورت دارو ساخت خواهد شد.

 

استان اردبیل با داشتن مراتع و مناطق جنگلی یکی از مراکز مستعد برای رشد گیاهان دارویی است اما تاکنون از این قابلیت استثنایی بواسطه نبود زنجیره های صنعتی استفاده مطلوبی نشده است.

بیش از 500 گونه گیاه دارویی در استان اردبیل به صورت خودرو و یا پرورشی تولید می شود اما این محصولات ارزشمند یا بدون استفاده در طبیعت از بین رفته و یا به صورت فله ای مورد استفاده طب سنتی و یا تجاری قرار می گیرد.

 

وجود مراتع مملو از گیاهان دارویی از جمله بابونه ، گل گاوزبان ، گل سرخ ،کبر ، کاکوتی ، قارچ تروفیل ، نسترن کوهی ، پونه کوهی ، شیرین بیان ، اسپند ، تاج ریزی و دهها نوع گیاه دیگر اردبیل را به بهشت گیاهان دارویی مشهور کرده است.

کارشناسان معتقدند که با وجود این استعداد، بخش صنعت استان تاکنون در زمینه گیاهان دارویی کمترین سرمایه گذاری را داشته و سهم اشتغال آن نیز در استان بسیار محدود می باشد.

 

چهار واحد صنایع وابسته به بسته ‌بندی و خشک ‌کنی و چند واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان از جمله داشته های استان در این بخش می باشد در حالی که با اندک پشتوانه مالی از این صنایع می‌توان بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی آن بوده و زمینه های شغلی قابل توجهی را نیز ایجاد کرد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب