فرمول غذایی برای کاهش ابتلا به سرطان

 

بروکلی حاوی سولفورفان است. این ترکیب گیاهی که در سبزیجات چلیپایی یافت می‌شود ممکن است دارای خواص ضد سرطانی قوی باشد.نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که سولفورفان اندازه و تعداد سلول‌های سرطان پستان را تا 75‌درصد کاهش داده است.

مطالعات نشان داده‌اند که افزایش مصرف هویج با کاهش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان مرتبط است. هویج را می‌توانید به‌عنوان یک میان وعده یا غذای جانبی سالم و خوشمزه به رژیم غذایی خود اضافه کنید و با مصرف چند وعده از آن در هفته خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید.

لوبیا سرشار از فیبر است که برخی مطالعات نشان داده‌اند ممکن است به پیشگیری از سرطان کولورکتال کمک کند. بنابر نتایج مطالعات موجود مصرف چند وعده لوبیا در هفته می‌تواند به افزایش مصرف فیبر کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

دارچین به‌واسطه فواید سلامت خود، از جمله توانایی کاهش قند خون و التهاب شناخته شده است. شما می‌توانید دو تا چهار گرم دارچین را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید تا از فواید پیشگیری از سرطان و همچنین موارد دیگر مانند کاهش قند خون و التهاب بهره‌مند شوید.

روغن زیتون فواید سلامت مختلفی را ارائه می‌کند. از این‌رو، جای شگفتی نیست که یکی از اجزا جدایی‌ناپذیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای محسوب می‌شود.چندین مطالعه نشان داده‌اند که مصرف هرچه بیشتر روغن زیتون ممکن است در پیشگیری از ابتلا به سرطان نقش داشته باشد.

توت‌ها سرشار از آنتوسیانین‌ها هستند. این رنگدانه‌های گیاهی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی هستند و ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط باشند.بر اساس نتایج مطالعات موجود، مصرف دو وعده از توت‌ها در روز ممکن است به مهار رشد سرطان کمک کند.

برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مصرف مغزهای خوراکی ممکن است با کاهش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان مرتبط باشد.برای مثال، آجیل برزیلی سرشار از سلنیوم است که ممکن است به پیشگیری از سرطان ریه در افرادی که با کمبود این ماده مغذی روبه‌رو هستند، کمک کند.

زردچوبه به‌واسطه ویژگی‌های تقویت‌کننده سلامت خود ادویه‌ای شناخته شده است. کورکومین، ترکیب فعال زردچوبه، ماده شیمیایی با خواص ضد التهاب، آنتی‌اکسیدانی و حتی ضد سرطان است.برای کسب بهترین نتیجه می‌توانید مصرف حداقل یک تا سه گرم زردچوبه در روز را مد نظر قرار دهید.

آلیسین ترکیب فعال موجود در سیر است که توانایی خود برای نابودی سلول‌های سرطانی را در مطالعات مختلف نشان داده است.مطالعه‌ای دیگر نشان داد افرادی که به میزان زیاد سیر، میوه، سبزیجات زرد رنگ، سبزیجات برگدار تیره، و پیاز مصرف می‌کردند، احتمال کمتری داشت به تومورهای کولورکتال مبتلا شوند.

مصرف میوه‌های خانواده مرکبات مانند لیمو، لیمو ترش، گریپ‌فروت، و پرتقال با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبطند.نتایج یک بررسی متشکل از نه مطالعه نیز نشان داد که مصرف هرچه بیشتر میوه‌های خانواده مرکبات با کاهش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده پیوند خورده است.

آرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب