درخصوص تأمین داروی بیماران سرطانی کمبودی نداریم

 

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با تولید دارو‌های با کیفیتی که شرکت‌های دارویی معتبر کشور تولید می‌کنند در خصوص تأمین داروی بیماران سرطانی کمبودی نداریم.

دکتر قباد محمدی اظهار داشت: در سال‌های اخیر درخصوص تأمین داروی بیماران سرطانی کمبودی نداریمشرکت‌های دارویی معتبر کشور اقدام به تولید دارو‌های شیمی درمانی کرده اند و دارو‌های با کیفیتی را که قابل رقابت با نمونه‌های خارجی هستند تولید می‌کنند که این امر موجب شده کمبود دارو‌های شیمی درمانی کاهش یابد.

 

 

وی افزود: اولویت اول ما تأمین داروی بیماران سرطانی است، دارویی که این بیماران مصرف می‌کنند دارو‌های خاص و گرانقیمت است که خیلی از آن‌ها وارداتی می‌باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده‌ای مریض شد غیر از رنج و مریض داری رنج دیگری نداشته باشد، گفت: بعد از تأمین دارو، حمایت‌های مالی از این بیماران در اولویت است. چرا که هزینه‌های این دارو‌ها بسیار بالا است و ما سعی داریم این بیماران جهت تامین هزینه دارو رنجی متحمل نشوند.

 

 

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: خیلی از بیماران سرطانی در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه درمان می‌شوند و در این مراکز با حداکثر ۱۰ درصد از کل هزینه مراحل درمان خودرا طی می‌کنند و اگر کسی هم توان پرداخت این ۱۰ درصد راهم نداشته باشد می‌تواند با مراجعه به مددکاری مستقر در بیمارستان‌ها تخفیفات خوبی اخذ کند.

 

 

وی افزود: دسته بعدی بیماران سرطانی هستند که درمراکز سرپایی درمان می‌شوند، برای این قشر هم هزینه‌هایی برای تخفیف دارویی در نظر گرفته شده است که از طریق مراجعه به معاونت غذا و دارو و تشکیل پرونده می‌توانند از مزایای تخفیف دارویی بهره‌مند شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گفت: برخی از بیماران شیمی درمانی نیز به مخدر‌های ضد درد نیاز دارند که ما به طور متمرکز در واحد مخدر معاونت غذا و دارو با هزینه‌های بسیار پایین با ارائه نسخه پزشک متخصص آن را در اختیار بیماران قرار می‌دهیم و در شهرستان‌ها نیز این دارو‌ها را در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده ایم.

 

 

دکتر قباد محمدی در پایان به قیمت دارو‌ها نیز اشاره‌ای کرد و خاطر نشان ساخت: درچند ماهه اخیر دارو‌های شیمی درمانی هیچگونه افزایش قیمتی نداشته اند، افزایش قیمت مختصری فقط در دارو‌های معمولی وجود داشته است.

خبرگذاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب