تشخیص زودرس سرطان با ذرات نانو

 

 

 

محققین دانشگاه راتگرز روشی جدید برای تشخیص زودهنگام تومورهای بسیار کوچک که هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند ابداع کرده اند. این روش که از ذرات نانو یا نانوپارتیکل های ساطع کننده نور استفاده میکند میتواند تومورهای بسیار کوچک را در مراحل ابتدایی و ماه ها قبل از اینکه آنقدر بزرگ شوند تا در روش های تصویر برداری متداول قابل دیدن باشند شناسایی میکند.

 

 

یکی از مشکلات کنونی درمان سرطان ها اینست که بسیاری از آنها تنها وقتی در روش های مرسوم تصویربرداری قابل دیدن هستند که پیشرفت کرده و آسیب زیادی به بدن وارد کرده اند و طبعا درمان آنها هم در این مراحل با نتایج خوبی همراه نخواهد بود.

 

 

در روش جدید به بیمار ذرات نانویی تزریق میکنند که میتوانند از خود نور مادن قرمز ساطع کنند. این ذرات از طریق جریان خون در همه بدن پخش میشوند و طوری طراحی شده اند که به سلول های سرطانی خاصی متصل شوند. در مطالعات حیوانی بر روی موش این ذرات توانسته اند با موفقیت به سلول های سرطانی سینه متصل شده و محل آنها را نشان دهند.

با این روش، می توان انتشار سلول های سرطانی به نقاط دیگر بدن که بسیار ریز و کوچک هستند و با روش های متداول تصویربرداری قابل تشخیص نیستند را قابل تشخیص نمود.

نتایج مطالعه بر روی این روش در مجله Nature Biomedical Engineering منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب