مراسم افتتاح مرکز تحقیقات بنیاد نیکوکاری کنترل سرطان

به گزارش روابط عمومی بنیاد نیکوکاری کنترل سرطان دکتر محمدرضا مسجدی روز شنبه 22 مهر96 در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات بنیاد نیکوکاری کنترل سرطان با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت این بنیاد در زمینه پژوهش است، اظهار کرد: می توان از ظرفیت مجموعه های نظیر این بنیاد در این زمینه استفاده کرد.
وی ادامه داد که در حال جمع آوری تمام حقیقات انجام شده در کشورهستیم تا مشخص شود که چه زمینه هایی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی به انعقاد قرارداد با دانشگاه های علوم پزشکی گلستان و مازندران برای حمایت از ثبت سرطان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این کار تا پایان سال جاری کامل شود.

مرگ و میر سالانه سرطان در ایران به 150 هزار نفر خواهد رسید
وی با اشاره به اینکه سالانه بین 50 هزار تا 60 هزار نفر در ایران براثر سرطان جان خود را از دست می دهند، گفت: در چند سال آینده این میزان به رقم 150 هزار نفر در سال خواهد رسید.
مسجدی افزود: در حال حاضر نزدیک به 300 هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور وجود دارند و سالانه حدود 90 هزار مورد جدید اضافه می شود.
موارد بروز سرطان در ایران و جهان روبه افزایش است ، در سال 2014 حدود 14 میلیون نفر مبتلا به سرطان در دنیا شناسایی شدند و در سال 2030 این رقم به 25 میلیون نفر می رسد.
هزینه درمان دارویی بیماران مبتلا به سرطان در کشور بیش از 2 هزار میلیارد تومان و هزینه های کلی آن بیش از 7 هزار میلیارد تومان می باشد.
چهار گروه بیماری شامل بیماری های قلب – عروقی (سکته های قلبی و مغزی ) بیماری های مزمن تنفسی ، سرطان و دیابت مهمترین علت مرگ و میر در جهان و ایران به شمار می رود که همگی دارای 4 عامل مشترک استعمال دخانیات ، چاقی و تغذیه نامناسب ، کم تحرکی و مصرف الکل هستند.

شایع ترین سرطان در مردان وزنان 
بر اساس آمارهای موجود سرطان دستگاه گوارش ، پروستات ، مثانه ، ریه ، خون وپوست از جمله شایع ترین سرطان های مردان در کشور است .شایع ترین سرطان در زنان سرطان سینه ، دستگاه گوارش ، تخمدان ، خون ، تیروئید و پوست است .
مرکز تحقیقات بنیاد نیکوکاری کنترل سرطان روز شنبه 22مهر96 با حضور رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از استادان و صاحب نظران حوزه سرطان افتتاح شد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب

© 2023 تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به بنیاد ملی کنترل سرطان می‌باشد.

طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب